Acasă > Fără categorie > Precizare cu referire la utilizarea programului meu de candidatură de către alţi colegi din ţară

Precizare cu referire la utilizarea programului meu de candidatură de către alţi colegi din ţară

Stimaţi colegi,

Am scris acest text la solicitarea unor colegi din ţară. Am înţeles de la dânşii că programul meu de candidatură la poziţia de rector al UBB, sau elemente ale sale, a fost preluat de candidaţi la poziţia de rector (sau senat) în alte universităţi din România.  Uneori mi-au scris asta chiar candidaţii.

Trebuie înţeles clar că  programul de candidatură a fost elaborat de către mine, ca autor unic, prin consultare cu colegii mei din UBB şi din străinătate, în etape succesive (Schita/octombrie 2011; Programul/noiembrie 2011, Programul final/decembrie 2011-ianuarie 2012), publicate pe Blog. În principiu, aşa cum am spus şi în program, mă bucură că idei ale programului sunt preluate şi de alţi colegi, deoarece înseamnă că ideile acestuia sunt bune. Nefiind un text ştiinţific, ci un plan managerial, nu ţin la citări similare textelor ştiinţifice. În plus, unele idei fac parte din fondul general de cunoaştere, fiind deja implementate în multe universităţi de top din lume. De asemenea, nu ţin la rigoarea „copyright-ului”, pentru a putea fi diseminat pe scară cât mai largă, dacă unii colegi consideră că unele idei pe care le-am pus în program chiar sunt de apreciat. Dar cred ca este corect să se menţioneze (ca notă de informare), indiferent de tipul textului, sursa originală prin link spre Blog (unde programul apare în toate etapele sale: Schita/Program/Program final) sau spre site-ul Ad-Astra (unde a fost publicat în varianta preliminară din noiembrie), dacă se utilizează segmente mari de text, formulate şi lingvistic exact ca în programul propus de mine.

Mulţumesc.

Categorii:Fără categorie Etichete:
  1. Nicoleta Neamtu
    12 Februarie 2012 la 1:46 am

    Am remarcat si unele proiecte ale candidatilor la Senatul UBB, „inscrisi in graba”, pe ultima suta de metri in cursa (dupa prelungirea primului termen limita pentru Senat), care „s-au inspirat” din programul dvs., ca si continut, asezare in pagina si corpul de litera…”, doar ca au scurtat ideile si le-au luat selectiv cu mici „insiropari” personale… Asta este daca v-ati facut bine „temele de casa”, serviti altora ca model util.

    • 12 Februarie 2012 la 11:57 am

      Nu este nicio problema. Dupa cum spuneam, ideile bune trebuie sa circule si multe din ele fac parte din fondul general de cunoastere, implementat la multe universitati de top din lume. M-am referit ca ar fi nevoie de citare, macar ca nota, atunci cand s-au preluat paragrafe intregi, exact asa cum le-am formulat/scris eu in program. Incolo, cat mai multe idei moderne (sau formatul coerent logic al unui program) in universitatile din Romania nu pot sa faca decat bine!

  2. 13 Februarie 2012 la 8:46 am

    Si totusi, domnule profesor, copierea cuvant cu cuvant a programului dumneavoastra trece dincolo de „colaborare” si ridica serioase semne de intrebare. Desigur ca ideile pot fi aceleasi si trebuie sa circule, dar un candidat la functia de rector, ba chiar profesor sau conferentiar universitar cu presupusa experienta in felul in care trebuie elaborata o lucrare, fie aceasta si un plan managerial, ar trebui sa depuna un minim efort de reformulare. Macar de dragul de a face arta pentru arta, ca sa ma exprim asa, si de a demonstra ca are abilitati de adaptare. La ce ar trebui sa se astepte cadrele din universitatea respectiva? Eventual, ca acel candidat, daca va ocupa postul de rector, va copia ad literam toate initiativele, planurile sau documentele pe care le-ati emite dumneavoastra, avand drept scuza faptul ca sunt „bune”? De dragul unui obiectiv comun pentru toate universitatile si anume „calitate in invatamantul universitar”, cred ca ar trebui sa amendati astfel de practici. Daca ati face-o, ati avea un plus si nicidecum un minus de imagine.

  3. 13 Februarie 2012 la 9:12 am

    Si-ar mai fi un lucru de spus, domnule profesor, in completarea argumentatiei mele. Diferentele intre elaborarea unui plan managerial si elaborarea unei lucrari stiintifice nu sunt foarte mari. Stim ca o lucrare stiitifica se scrie avand drept suport surse care, evident, sunt bune. Poate numai 10%- 20% dintr-o lucrare stiitifica reprezinta contributia personala a autorului. Ce-ar fi ca toata lumea sa puna intr-o lucrare stiintifica blocuri compacte de texte preluate cuvant cu cuvant de la alti autori fara a indica sursa, pe motiv ca ideile sunt bune?! La fel in cazul planului managerial. Unde este contributia personala a candidatului, unde sunt pasajele care trimit la nevoile specifice ale unei universitati. Ciudat cum o universitate plasata, in urma evaluarii, in ultima categorie are aceleasi nevoi cu cele ale UBB si cum respectivul candidat nu are nimic altceva de spus in afara de ceea ce preia din planul dumneavoastra!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

