Prima pagină > Fără categorie > Precizare cu privire la Decizia Colegiului Senatului UBB

Precizare cu privire la Decizia Colegiului Senatului UBB

Am citit cu atenţie poziţia Colegiului Senatului UBB faţă de Ordinul ministrului privind luarea unor măsuri în derularea procedurii de alegere a rectorului în instituţiile de învăţământ superior (vezi AICI). Eu însumi am luat o poziţie critică faţă de articolul 6 din acest Ordin, articol care permite, în opinia mea, o ingerinţă externă nepermisă în autonomia UBB (vezi AICI). Nu pot însă să nu observ în poziţia Colegiului Senatului UBB o reticenţă de neînţeles faţă de unele aspecte, totuşi, corecte (aşa îmi par mie, într-o logică de bun-simţ) din Ordinul ministrului. Eu nu sunt jurist, dar cred că articolul 5 din Ordinul ministrului este unul pe care onoarea, indiferent de interpretările alternative posibile, ne obligă să-l implementăm. Din moment ce mandatul rectorului actual expiră, eu cred că este corect ca Senatul UBB să propună ministerului un rector interimar (fără alte „prorogări”). Aici nu este doar o chestiune de legalitate, ci din variantele legale permise trebuie să mergem pe cele circumscrise de onoare şi bună-credinţă. Sper ca Senatul UBB să înţeleagă acest lucru şi să propună un rector interimar, arătând că UBB îşi apără autonomia universitară, atunci când este cazul, dar cu onoare, asumându-şi corect şi responsabilităţile care îi revin.

Categorii:Fără categorie Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. 21 Februarie 2012 la 11:55 am

Lasă un răspuns

